Az oktatási folyamatnál figyelembe veszem a didaktikai feladatokat, alapelveket. Mint például új ismeret feldolgozása, rendszerezése, rögzítése, ellenőrzés, értékelés. Fontos szerepet játszik a motiválás, melyet a tananyag milyenségének megfelelően választok ki.
Az órát kezdem egy bevezető motiválással. Pl.: az adott témában felvillantok egy-egy képet. A diákokat folyamatosan motiválom, mely abban nyilvánul meg, hogy folyamatosan dicsérem, értékelem munkájukat. Ha megfelelő a motiváció az aktivizálással könnyebb dolgom lesz. Az aktivitást a motiváción kívül még sok minden befolyásolhatja. Pl.: tanár által választott tanítási módszer, közösség létszáma, eszközök mennyisége és minősége.
Egy-egy feldolgozott részt leellenőrzök és rögzülését értékelem. Megerősítem a tanulót abban, hogy mennyire sajátította el a már elhangzott információkat. A megerősítést végezhetem verbálisan és non-verbális feladatokon keresztül. Pl.: feladatlapokkal, tesztekkel, stb...
Az oktatás folyamatában feltétlenül figyelembe veszem a differenciálást. Differenciálok nemek szerint, általános értelmi képességek szerint és szociológiai különbségek szerint. Az órát tekintve nyilván az egyéni képességeket veszem figyelembe és ehhez mérten választom ki a feladatokat.
Az oktatási folyamat (7. téma)
2016-12-06
Hozzászólások (0)